مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

بررسی مرورگر فایرفاکس 3

در این پست به بررسی مرورگر فایرفاکس 3  میپردازیم

نخستین نگارش آزمایشی از مرورگر موزیلا فاریرفاکس هفته گذشته توسط بنیاد موزیلا جهت دانلود بر روی سرورهای این سایت بارگذاری شد.

هر چند که این نسخه هنوز تا رسیدن به لحظه طلایی خود نیاز به تغییرات دارد اما مانند بسیاری دیگر از کاربران، بررسی آنکه آیا این نسخه تنها با هدف برطرف کردن برخی ایرادهای کوچک و بعضآ امنیتی منتشر شده است و یا تیم توسعه دهندگان فایرفاکس دست به یک خانه تکانی اساسی زده‌اند امری کنجکاوانه بود.

خبرهای گوشه و کنار حکایت از آن داشت که فایرفاکس Beta 3 دچار تغییرات مهمی شده است چه از نظر هسته مرکزی و چه از نظر محیط ظاهری و باید شاهد مرورگری بسیار بهتر از گذشته باشیم. بطور نمونه در یکی از موارد بنیاد موزیلا اعلام کرده است: "هسته مرکزی فایرفاکس 3 مجهز به Gecko 1.9 شده است و تقریبآ نزدیک به 2 میلیون خط کد در آن تغییر کرده اند که منجر به برطرف شدن 11.000 مشکل برنامه‌نویسی شده است. همچنین 300 عامل پنهان که در فایرفاکس 2.0 که می‌توانست به مصرف بیش از اندازه حافظه سیستم منجر شود برطرف شده‌اند."

به عقیده‌ی برخی منتقدان طی سال‌های گذشته فایرفاکس مسیر توسعه خود را به اشتباه رفته است. علت استفاده از فایرفاکس آن است که مرورگری است بر پایه دو اصل توانایی (Performance) و امنیت (Security). اما در این اواخر پرداختن به موضوعاتی مانند اضافه شونده‌ها (Extention)، مبارزه با تبلیغات مزاحم و داشتن محیط ظاهری جذاب اولویت‌های اول برنامه نویسان آنرا تشکیل داده اند.

با تمام این احوال آیا فایرفاکس 3 می‌تواند مرورگری بهتر باشد؟ با توجه به نسخه‌ی آزمایشی جدیدی که اکنون منتشر شده است جواب این سوال از نظر من "بله" است. چرا؟ زیرا آنچنان که شواهد نشان می‌دهد فایرفاکس رویکردی به اهداف قدیمی و پایه خود داشته است و آن چیزی نیست بجز امینت، سرعت و راحتی استفاده.

 

سرعت، سرعت، سرعت

هر چیزی در Firefox 3 Beta 1 سریع کار می‌کند. از بسته نصب شونده گرفته که باید دانلود کنید و دارای حجم کمی است تا خود مراحل نصب که در چند ثانیه پایان می‌یابد. مرورگر پس از نصب شدن و با کلیک بر روی آیکون آن که بر روی صفحه دیسکتاپ شما قرار گرفته است به سرعت اجرا می‌شود و شما خود را در برابر محیط همیشگی آن می‌بینید، صفحات وب و همچنین Tab‌ها با سرعت بیشتری نسبت به گذشته باز می‌شوند، حتی وقتی دکمه قرمز رنگ مرورگر را برای بسته شدن کامل آن کلیک می‌کنید با سرعت بسته می‌شود. اکنون مرورگر را از روی سیستم خود Uninstall نمایید قطعآ تفاوت سرعت را نسبت به نسخه های قدیمی‌تر احساس خواهید کرد. بدین ترتیب مرورگر فایرفاکس 3 نسخه آزمایشی اول را مرورگری سریع در تمام جوانب نام گذاری می‌کنیم.

 

محیط ظاهری، قابلیت دسترسی، راحتی در استفاده

بدون شک تلاش‌های بسیاری برای ایجاد تغییر در محیط ظاهری (UI) فایرفاکس 3 انجام شده است تا در سیستم عامل‌های ویندوز ویستا، Mac OS X و Gnome Desktop زیباتر باشد و به همین دلیل است که شما با دکمه‌ها و آیکون‌های شفاف‌تر از گذشته مواجه هستید. در مقایسه با فایرفاکس 2 در این نسخه جدید همه چیز شفاف‌تر است، منظم‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر می‌باشد. امکاناتی مانند Bookmark نمودن صفحات وب، ذخیره سازی کلمات عبور و یافتن یک کلمه یا جمله در کل متن یک صفحه وب اکنون آسان تر از گذشته انجام می‌شوند.

قابلیت بزرگ نمایی و کوچک کردن یک صفحه وب بسیار عالی عمل می‌کند و گزینه جدید بارگزاری مجدد فایل‌های در حال دانلود (Resumes Interrupted Downloads) خیره کننده است.

 

امنیت، امنیت، امنیت

فایرفاکس 3 در زمینه امنیت نیز بهبود بسیار خوبی یافته است. البته این زمان است که به ما می‌گوید آیا هسته مرکزی فایرفاکس نیز از نظر امنیتی بهبود داشته است یا خیر. اما آنچه واضح است آن است که فایرفاکس 3 راه نفوذگران (Hackers) دسترسی به سیستم شما را بسیار سخت تر خواهد کرد. نه تنها در مدیریت پروتکل SSL تغییراتی در رفتار فایرفاکس جدیدی مشاهده می‌شود بلکه روش مبارزه با Maiware‌ها و اسناد جعلی موجود در اینترنت نیز به روز رسانی شده است. امینت پیرامون اضافه شونده‌ها و Plugin‌ها نیز تقویت شده است.

اما فرارتر از تمام موارد ذکر شده آن است که از این پس فایرفاکس با نرم افزار آنتی ویروس شما یکپارچه می‌شود و همخوانی کاملی با سیستم مدیریت امنیت در ویندوز ویستا برای آن در نظر گرفته شده است.

تجربه‌ی استفاده از فایرفاکس 3.0 تاکنون ما را پشیمان نکرده است!

آشنایی باDirect X

Windows Microsoft Direct X مجموعه ای از " رابط های برنامه نویسی کاربردی سطح پایین " یاAPI است که برنامه های تحت ویندوز یاGame ها را قادر می سازد از قابلیتهای نیرومند مالتی مدیا استفاده نمایند .
در حقیقتDirectX رابطی بین نرم افزارهایی همچونGame ها و سخت افزارهای صوتی ، تصویری ( کارت گرافیک ، و صدا ) می باشد .Direct X شامل مجموعه ای ازAPI است که دسترسی به قابلیتهای پیشرفته سخت افزار همانند چیپ های شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی و کارتهای صوتی را فراهم میسازد .
به همین دلیل است که خیلی از سخت افزارها به خصوص کارتهای گرافیک به همراه درایورشان حتما بایدDirectX نیز نصب گردد و اگر این کار انجام نگیرد خیلی از بازیها تصاویر 3 بعدی را فریم فریم ( تیکه تیکه ) نمایش میدهند (  یا اصلا اجرا نمی شوند )  یا نرم افزارهای مالتی مدیا ( مانندWinamp 3 ) به خوبی کار نمی کنند .
اینAPI ها کنترل توابع سطح پایینی چون شتاب دهنده گرافیک 3D /2D و هم چنین پشتیبانی از پورت ورودی ( مانندJoystick )، بازیهای تحت شبکه ، میکسر صدا را بر عهده دارد . توابع سطح پائینی کهDirect X را تشکیل می دهند عبارتند از:
Microsoft DirectX Graphics
Microsoft Direct Audio
Microsoft DirectInput
Microsoft Direct Play
Microsoft Direct Show
برای دیدن توابع و همچنین تستDirectX مراحل زیر را انجام دهید :
start - program - accessorises -system tools - system information - tools -DirectX Diagnostics Tools

آشنایی با مفاهیم بیت و بایت

اگر با کامپیوتر کار می کنید حتماً با اصطلاحاتی همانند بیت و بایت را شنیده اید .در واقع بایت واحد اندازه گیری  ظرفیتحافظه اصلی،هارد دیسک،فلاپی دیسک هاو... می باشد. در زمان مشاهده لیست فایل ها توسط  برنامه های نمایش دهنده فایل ها ، ظرفیتیک فایل نیز توسط بایت مشخص می گردد. حتماً  در زمان تهیه یک کامپیوتر با عباراتی مشابه : "این کامپیوتر دارای یکپردازنده32بیتیپنتیوم ، حافظه با ظرفیت 256مگابایتوهارد دیسک با ظرفیت 40گیگابایتاست " ، برخورد داشته اید. در این بخش به بررسی مفهومیهر یک ازاین  موارد پرداخته تا از این رهگذر شناخت مناسبی نسبت به آنها بوجودآید.

اعداد دهدهی :

ساده ترین روش شناخت بیت ها مقایسه آنها با " ارقام "است . یک رقم محلی برای ذخیره نمودن مقادیر عددی بین صفر تا نه  است . ارقام بایکدیگر ترکیب و اعداد بزرگ را بوجود می آورند. مثلا" عدد 100618 شامل شش رقم است .در عدد فوق هر رقم دارای جایگاه اختصاصی خود است . مثلا" رقم 8 در اولین جایگاه (رتبه یکان ) و رقم 1 در دومین جایگاه ( رتبه دهگان ) و رقم 6 در سومین جایگاه (رتبه صدگان)  قرار دارند. نحوه محاسبه عدد فوق بصورت زیر است :

 ( 1 * 100000) + ( 0 * 10000) + ( 0 * 1000) + ( 6 * 100 ) + ( 1 * 10) + ( 8 * 1 ) = 100618

 روش دیگر برای محاسبه عددفوق استفاده ازتوان های متفاوت دهاست .

( 1 * 10^5) + ( 0 * 10^4 ) + ( 0 * 10^3) + ( 6 * 10^2) + ( 1 * 10^1) + ( 8 * 10^0) = 100618

 ما از اعداددهدهی روزانه استفاده می کنیم . در سیستم عدد نویسی فوق از ده رقم برای تولید اعداداستفاده می گردد. سیستم های عدد نویسی بر اساس مبنا های متفاوت دیگر نظیر: مبنایهشت، شانزده و دو نیز وجود دارد. برای استفاده از سیستم های متفاوت عدد نویسی قطعاً دلایل قانع کننده ای وجود دارد.

بیت:در کامپیوتر از سیستم عدد نویسی مبنای دو استفاده می شود. سیستم فوق راسیستم عدد نویسی باینرینیز می گویند. علت استفاده ازمبنای دو در کامپیوتر سهولت در پیاده سازی آنها توسط تکنولوژی های موجود الکترونیکاست . می توان کامپیوترهائی را ساخت که از مبنای ده استفاده نمایند ولی قطعا" قیمتساخت آنها شاید مقرون به صرفه نبوده و استفاده از مبنای دو از بعد پیاده سازی مطمئناً مقرون به صرفه تر از سایر مبناهای عدد نویسی است. در مبنای دو از ارقام باینری ( صفرو یک ) استفاده می گردد.

کلمه " بیت " از کلماتBinary digITاقتباس شده است . در سیستم عدد نویسی مبنای ده از ده رقم و در سیستم عدد نویسی مبنای دو از دو رقم بهمنظور تولید اعداد استفاده می گردد.بنابراینیک عدد باینری صرفا" شامل ارقام صفر و یک است .  برای محاسبه عدد 1011 از چه روشیاستفاده می گردد؟ برای محاسبه عدد فوق در مبنای دو از همان روشی استفاده می گردد کهدر محاسبه عدد 100618 در مبنای ده استفاده شد با این تفاوت که ازتوان هایمتفاوت عدد دواستفاده خواهد شد.

 ( 1 * 2^3 ) + ( 0 * 2^2) + ( 1 * 2^1) + ( 1 * 2^0)

در مبنای دو هر بیت توان های متفاوت دو را بصورت تصاعدی در بر خواهد داشت . بنابراین به سادگی می توان یک عدد باینری را شمارش نمود. ( 1 و 2 و 4 و 8 و 16 و 32 و 64و 128 و 256 و ... ) . مثلا" عدد 1001 شامل 1 + 8  بوده که عدد 9 را نشان خواهدداد.

بایت :هر بیت می تواند صرفا" شامل یکی از ارقام صفر و یا یکباشد. ( از لحاظ مقداردهی دارای محدودیت هستند و فقط می توان بکمک آنها دو حالت ویا مفهوم را ارائه داد ). از ترکیب هشت بیت ، یک بایت بوجود می آید. چرا هر هشت بیت یک بایت است ؟  با استفاده از هشت بیت در یک بایت ، می توان 256 مقدار ( صفر تا 255)  را نشان داد.

 0 = 00000000  1= 00000001      2 = 00000010   ... 254 = 11111110  255 = 11111111

از بایت  برای ذخیره سازی کاراکترها در مستندات مبتنی بر متن ( Text)استفاده می گردد. در مجموعه کاراکتر اسکی (ASCII)هر یک از مقادیر بین صفر تا 127 دارای یک کاراکتر خاصاست . از  128 بایت بعدی برای موارد خاصی نظیر کاراکترهای موجوددر یک زبان غیر انگلیسی استفاده می گردد. کامپیوترها مستندات متنی را در حافظه یادیسک بر اساس کدهای فوق ( اسکی ) ذخیره می نمایند. مثلا" از برنامه NotePadدر ویندوز برای ایجاد یک فایل متنی با محتویات " Four Seven"استفاده و فایل فوق را با نام Test.txtذخیره نمائید. پس از ذخیره نمودن فایل و مشاهده فایل مورد نظر در برنامه های نمایش دهنده مشخصات فایل ها متوجه خواهید شد که ظرفیت فایلفوق 27 بایت است . ( یک بایت برای هر حرف ) در صورتیکه معیار مشاهده ما به فایل فوقبر اساس دیدگاه کامپیوتر باشد ، بجای هر حرف یک عدد ( معادل کد اسکی ) را مشاهدهخواهیم کرد.

 F     o      u        r      s       e      v      e     n
70    111 117  114   32    115   101 118  101 110

با مراجعه به جدول اسکی و مشاهده آن متوجه خواهید شد که یک تناظر یک به یک بین کدها و معادل حرفی آنها وجود دارد.

بایت های فراوان !. برای سنجش میزان حافظه اصلی ، هارد دیسک  و ... که دارای بایت های فراوانی می باشند از مجموعه ای " پیشوند" قبل از نام بایت استفاده می گردد. ( کیلو، مگا ، گیکا   نمونه هائی ازاین پیشوندها می باشند) جدول زیر برخی از پیشوندها به همراه کاربرد هر یک را نشان می دهد.

نام

مخفف

اندازه

Kilo

K

2^10 = 1,024

Mega

M

2^20 = 1,048,576

Giga

G

2^30 = 1,073,741,824

Tera

T

2^40 = 1,099,511,627,776

Peta

P

2^50 = 1,125,899,906,842,624

Exa

E

2^60 = 1,152,921,504,606,846,976

Zetta

Z

2^70 = 1,180,591,620,717,411,303,424

Yotta

Y

2^80 = 1,208,925,819,614,629,174,706,176

با توجه به جدول فوق می توان چنین برداشت کرد که : کیلو تقریبا" معادل هزار ، مگا تفریبا" معادل میلیون ، گیگا تقریبا" معادل میلیارد و ... است. بنابراین زمانیکه شخصی عنوان می نماید که دارای هارد دیسکی با ظرفیت دو گیگا بایت است  ، معنای سخن وی اینچنین خواهد بود : " هارد دیسک وی دارای توان ذخیره سازی دو گیگا بایت ، یا تقریبا" دو میلیارد بایت یا دقیقا" 2,147,483,648 بایت است ."

امروزه استفاده از رسانه های ذخیره سازی با ظرفیت بالا بسیار رایج بوده و ما شاهد حضور و استفاده از بانک های اطلاعاتی با طرفیت بسیار بالا ( چندین ترابایت ) در موارد متعدد هستیم .

یک آدرس اینترنتی 2.6میلیون دلار !

یک آدرس اینترنتی2.6میلیون دلار فروخته شد
جام جم آنلاین: یک مرد آمریکایی نام دامنه‌ pizza.com را که از سال ‌1994 با پرداخت سالانه ‌20 دلار حفظ کرده بود، به مبلغ 2.6 میلیون دلار فروخت.
به گزارش ایسنا ، این فرد پیشنهاد 2.6 میلیون دلاری برای فروش نام دامنه خود را که از سوی یک ناشناس مطرح شد ، پس از یک مناقصه آنلاین یک هفته‌ای پذیرفت.

وی که نام دامنه pizza.com را زمانیکه اینترنت تازه آغاز به کار کرده بود ، ثبت کرد ، امیدوار بود این نام دامنه کمک کند تا شرکت‌های پیتزا با شرکت مشاوره‌ وی قرارداد ببندند.

وی شرکت خود را در سال ‌2000 ، فروخت اما نام دامنه خود را که از آن برای فروش تبلیغات استفاده می‌کرد با پرداخت سالانه بیست دلار همچنان حفظ کرد. مناقصه آنلاین برای فروش این نام دامنه از ‌27 ماه مارس آغاز شده و پیشنهادها از صد دلار آغاز و یک هفته بعد به 2.6 میلیون دلار رسید.

۱۰ لپ تاپ برتر این ماه (MAY 2008)

در این پست به معرفی ۱۰ لپ تاپ برتر ماه (MAY 2008) میپردازیم.

امیدوارم که واستون مفید باشه و خوشتون بیاد

این جدیدترین رده بندی این مجله در این ماه (MAY 2008)  است. این لپ تاپ‌ها برای همه نوع سلیقه و نیاز مناسب هستند. از استفاده ساده تا کارهای گرافیکی و غیره با قیمت‌های مناسب هر سلیقه و بودجه....

البته  با ورود تکنولوِژی‌های جدید، قیمت‌های مل‌های قبل کاهش پدا می‌کند. به این لپ تاپ‌ها اصطلاحا ALL PURPOSE   گفته می‌شود؛  یعنی همه کاره و چند منظوره ..

معمولا قیمت‌های کامپیوتر و لپ تاب در امریکا و ایران تقریبا مشابه است و همزمان...

 

1- Acer Aspire 5920-6954

 قدرتمند و دارای nVidia graphics, HDMI output, and an HD DVD reader ...

 

CPU: 1.66-GHz Core 2 Duo T5450

Display Size (inches): 15.4

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 250

Min. Weight (lbs.): 7.2

Price When Reviewed: $999

Check latest prices

 

2- Lenovo IdeaPad Y510

 با امکانات و قدرت متوسط ...

 

CPU: 1.66-GHz Core 2 Duo T5450

Display Size (inches): 15.4

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 250

Min. Weight (lbs.): 6.3

Price When Reviewed: $900

Check latest prices

 

3- HP Pavilion dv2660se

 با ظاهری زیبا ، عمر باتری بسیار طولانی و مناسب برای مسافران و کسانی‌که زیاد با مولتی مدیا کار می‌کنند.....

 

CPU: 1.5-GHz Core 2 Duo T5250

Display Size (inches): 14.1

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 250

Min. Weight (lbs.): 6

Price When Reviewed: $949

 

4- Dell Inspiron 1525 

فوق العاده سریع و دارای امکانات زیاد برای تغییر و یا افزودن خیلی آپشن‌ها.و مخصوص آدم‌های وسواسی...

 

CPU: 2-GHz Core 2 Duo T7250

Display Size (inches): 15.4

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 120

Min. Weight (lbs.): 6

Price When Reviewed: $963

 

5- Lenovo ThinkPad R61 

بسیار سبک وزن و باریک، و دارای صفحه کلید ( کیبورد) مخصوص شب و تاریکی..

 

CPU: 2.2-GHz Core 2 Duo T7500

Display Size (inches): 14.1

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 100

Min. Weight (lbs.): 5.8

Price When Reviewed: $1395

 

6- Fujitsu Lifebook A6120 

بسیار مناسب اما عمر باتری‌اش کم و ضعیف است..

 

CPU: 2.10-GHz Core 2 Duo T8100

Display Size (inches): 15.3

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 300

Min. Weight (lbs.): 6.3

Price When Reviewed: $1299

 

7- Toshiba Satellite Pro A210-EZ2201 

اینم بسیار ارزان و خوبه اما سرعتش  پایینه ..

 

CPU: 1.8-GHz Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-55

Display Size (inches): 15.4

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 80

Min. Weight (lbs.): 6

Price When Reviewed: $699

 

8- Sony VAIO VGN-SZ791N 

این برای کارهای گرافیک بسیار عالیه اما خب فعلا قیمتش خیلی بالاست..

 

CPU: 2.5-GHz Core 2 Duo T9300

Display Size (inches): 13.3

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 250

Min. Weight (lbs.): 4

Price When Reviewed: $2500

 

9- Sony VAIO VGN-FZ180E/B

 این عمر باتریش خیلی خوبه و نمایشگرش هم جالبه و  Blu-ray Disc drive هم داره و  بسیار هم خوش ساخت و مناسبه برای هر نوع کاری.

 

 

10- Toshiba Tecra M9-S5514

این از نظر استانداردهای حفظ محیط زیست بسیار خوبه اما عمر باتریش خیلی کمه و سرعتش هم پایینه.

 

CPU: 2.2-GHz Core 2 Duo T7500

Display Size (inches): 14.1

Wide Screen: Yes

Total HD Size (GB): 120

Min. Weight (lbs.): 5.4

Price When Reviewed: $1800

 

برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها به این صفحه مراجعه نموده و در لینک" Check latest prices "، آخرین قیمت هر مدل را مشاهده نمایید.

ریز نکته های کار با کامپیوتر

ریز نکته های کار با کامپیوتر

 

راحت کار کنید

 

افرادی که به لحاظ موقعیت کاری و یا حتی درسی شان مدت زمان طولانی ازشبانه روز خود را مشغول کار با کامپیوتر هستند ، به موارد زیر توجه داشته باشند:

افرادی که به لحاظ کاری و یا حتی درسی شان مدت زمان طولانی از شبانه روز خود را مشغول کار با کامپیوتر هستند، به موارد زیر توجه داشته باشند :

1 – به هنگام نشستن بر روی صندلی ، مهره های گردن و ستون فقرات باید حالت صاف و عمودی داشته باشند .

2 – سطح چشمان درست در مقابل و هم سطح قسمت بالایی صفحه نمایش قرار گیرد .

3 – ساعد و بازوی هر یک از دستان نسبت به هم زاویه ای 90 درجه را تشکیل دهند .

4 – قرار دادن بالشتکی کوچک در زیر مچ دست از دردهای آتی مچ جلوگیری به عمل می آورد .

5 – رعایت زاویه 90 درجه بین ران و ساق هر پا به هگام نشستن ضروری است .

6 – کف پا باید کاملاً بر روی سطح زمین واقع شود .

7 – نگاه کردن به دورترین نقطه ممکن در فضا ، پس از هر یک ربع یا نیم ساعت کار با کامپیوتر سبب رفع خستگی چشمان می شود .

8 – در میان ساعات کار با کامپیوتر و یا به طور کلی انجام اموری که نیازمند نشستن در پشت میز به مدت زمان طولانی است ، بلند شدن از جا و چند قدم راه رفتن ، سبب حرکت ماهیچه های بدن شده در نتیجه رفع خستگی می شود .

9 – افرادی که به هنگام کار با کامپیوتر ، مدت زمان زیادی را به تایپ مطالب مشغول هستند ، هر چند وقت یک بار لازم است انگشتان دستان خود را با باز و بسته کردن ورزش دهند .

 

علامت @ از کجا آمده است؟

علامت @ از کجا آمده است؟

میدونی؟ نه؟ خب پس بخون تا بفهمی

 

اگر تا کنون به ساختارآدرسهای پست الکترونیکی توجه کرده باشید ، حتماً می دانید که درهمه آنها علامتی به شکل یکa به همراه دایره ای دورآن وجود دارد. این علامت به طورمعمول ات ساین ((At sign نامیده می شود. اما واقعیت تعجب آور این است که هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبانهای مختلف اسمهای بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده اند. بعضی از آنهاعبارتند از:

هلندی: دومیمون

دانمارکی: خرطوم فیل

فنلاندی: دم گربه

آلمانی: میمون معلق

یونانی: اردک کوچک

مجاری: کرم

کره ای : حلزون

نروژی : دم خوک

روسی: سگ کوچک

مسلماً شما هم با خواندن این اسم ها کلی خندیده اید . اما این اسامی به خاطر شباهت فیزیکی شان با شکل @ انتخاب شده اند ، با کمی دقت متوجه خواهید شد که خیلی هم اسم های بی ربطی نیستند.

تا پیش ازابداع پست الکترونیکی علامت @ را تاجرین برای مشخص کردن قیمت واحد کالاها به کارمی بردند. اما این علامت با پیدایش پست الکترونیکی معروفیت جهانی پیدا کرد. به دلیل استفاده مهم آن، حتی کشورهایی که تا قبل ازآن این علامت را ندیده بودند ، هم مجبور شدند آن را به صفحه کلید رایانه هایشان اضافه کنند.

اگرچه منشأ واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است، اما حدس هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر این که راهبان قرون وسطی آن را ابداع کرده اند. چون درآن زمان کار طاقت فرسا و خسته کننده حروفچینی کتابهای چاپی توسط این راهبان انجام می شد و آنها همیشه به دنبال راههایی برای کوتاه کردن نوشته ها بودند. ممکن است به نظر برسد کهat خود به خود کوتاه است. اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می شود . بنابراین راهبان تصمیم گرفتندt را به صورت دایره ای دورa بچرخانند و درنهایت علامت @ را به جای لغتat درست کردند . تاجرهایی که این علامت را در کتابها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در کارهای خود استفاده کنند. همانطور که خواندید با پیدایش پست الکترونیک همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.