مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

پردازنده 2 هسته ای اتم هم آمد، باور می کنید ؟!

به نظر می رسد با آمدن پردازنده های 2 هسته ای اتم، دوران زندگی مجردی برای پردازنده تک هسته ای آن به پایان خواهد رسید.

به گزارش اینتل، نخستین پردازنده 2 هسته ای که اتم 330 نام گرفته است در این ماه به بازار عرضه می شود. همچنین مشخصات و قیمت دقیق این پردازنده ها، روز دوشنبه هفته آینده در اختیار علاقه مندان و مشتریان قرار خواهد گرفت.

با وجود آنکه این پردازنده تنها به 8 وات برق نیاز دارد از نمونه تک هسته ای خود بسیار کارآمدتر می باشد. پردازنده N230 اتم 4 وات برق مصرف می کرد و پردازنده های اتمی که برای Eee PC ، موبایل ها و لپ تاپ Acer Aspire طراحی شده بودند فقط 2 وات برق مصرف می کردند.

آنچه تا این لحظه مشخص شده است آنکه، سرعت هسته این پردازنده 1.6 گیگاهرتز، حافظه کش Level-2 آن برابر 1 مگابایت و دارای قابلیت پشتیبانی از رم های DDR2 677 MHz می باشد.

به گفته سخنگوی اینتل این نسل جدید پردازنده های اتم برای لپ تاپ ها طراحی نشده است. اولاً به این دلیل که برق مصرفی آن بسیار پایینتر از استاندارد لپ تاپ است و دوم به دلیل قیمت آن است.

شرکت "Tranquil PC" در انگلیس پیشاپیش درخواست پردازنده اتم 330 را برای سرورهای خانگی خود داده است.

زیاد نگران نباشید طبق روال قیمت این پردازنده نیز در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

 

منبع : وین بتا

دورخیز گوگل برای دستیابی به متدهای «جست‌وجوی مفهومی» تا سال 2019

به گفته گوگل افزایش رشد محاسبات ابری یا cloud computing در کنار گسترش دسترسی به اینترنت موجب خواهد شد تا روش‌های جست‌وجو در وب طی سال‌های آینده به سطوح جدیدی دست یابند.



شرکت گوگل در حال طراحی ایده‌ای به نام «جست‌وجوی مفهومی» بوده و در نظر دارد تا سال 2019 آن را معرفی نماید.
به گفته این شرکت افزایش رشد محاسبات ابری یا cloud computing در کنار گسترش دسترسی به اینترنت موجب خواهد شد تا روش‌های جست‌وجو در وب طی سال‌های آینده به سطوح جدیدی دست یابند.

در لابلای سری جدید مقالاتی که توسط مدیران این شرکت به رشته تحریر درآمده است، Alfred Spector نایب رئیس بخش مهندسی گوگل بهمراه Franz Och دانشمند محقق این شرکت تصویری از جست‌وجو در اینترنت را در سال 2019 ترسیم نموده‌اند.

این دو نفر اینترنتی را توصیف می‌کنند که محاسبات ابری به تمام زوایای آن نفوذ نموده و از ابزارهایی نام می‌برند که قادر هستند از چنین اینترنتی استفاده کنند.

به این ترتیب در مقالات نوشته شده بوسیله این دو شخص دریایی از اطلاعات به تصویر کشیده شده که در آن دیتاسنترهای بزرگ‌تر و غنی‌تر اطلاعات را از منابع بسیار گسترده و متنوع‌تر استخراج می‌نمایند.

در بخشی از این مقالات آمده است: «سیستم‌های کامپیوتری در آینده این فرصت را خواهند داشت تا از بین رفتار انتخابی میلیاردها نفر از انسان‌ها چیزهایی را بیاموزند.»

«در چنین فضائی کامپیوترها هوشمندتر شده و روابط موجود در بین اشیاء، اختلافات، مفاهیم، معانی و دیگر اطلاعات ظریف را در فضائی ادراکی و مفهومی خواهند آموخت.»

به عقیده گوگل این امکانات جدید موجب خواهند شد تا در آینده جست‌وجوها مشخص‌تر و با جزئیات دقیق‌تری صورت بگیرند.
Spector و Och پیش‌بینی می‌کنند که کاربران می‌توانند در آینده فایل‌های چندرسانه‌ای را از روی نوع تم یا ژانر آن جستجو کنند.

در یکی از این مقاله‌ها آمده است: «ما می‌توانیم سیستم‌های خود را بگونه‌ای آموزش بدهیم تا نه تنها برای مثال نام کاراکترها و مکان‌ها را در یک فایل ویدیوئی YouTube و یا یک کتاب تشخیص دهند، بلکه حتی بتوانند یک علامت و سمبل تصویری را نیز در یک فایل تصویری تشخیص داده و بدنبال آن جست‌وجو کنند.»

ایده چنین سیستم‌هایی احتمالاً تاکنون در ذهن اهالی گوگل ریشه دوانده و برنامه‌هایی را برای رسیدن به آنها طرح‌ریزی کرده اند.
روز جمعه شرکت گوگل اولین نسخه بتا از «ابزار شاخص‌گذاری صوتی» خود را برای استفاده عموم منتشر کرد. ابزاری که با استفاده از آن می‌توان با مشخص ساختن کلمات کلیدی خاص در بین سخنرانی‌ها و فایل‌های صوتی, مواردی را با موضوعات فرضا" سیاسی جست‌وجو نمود.

 

منبع ایتنا

سریع ترین ابر رایانه شخصی ساخته شد

دو شرکت مایکروسافت و کری موفق به تولید ابررایانه ای برای استفاده فردی با قدرت محاسباتی بسیار بالا شدند.

دو شرکت مایکروسافت و "کری" با همکاری یکدیگر ابر رایانه CX1 را برای استفاده افراد و به منظور انجام فعالیت هایی که به قدرت محاسبه بالا نیاز مند است، ارائه کردند.

مایکروسافت اعلام کرد این رایانه تحت ویندوز HPC ( قدرت بالای محاسبات) سرور 2008 بوده و تا ماه اکتبر با قیمت پایه 25 هزار دلار ارائه خواهد شد.

به گفته این شرکت رایانه CX1 برای افرادی که در زمینه هایی مانند خدمات مالی، فضانوردی، صنایع اتومبیل و علوم زیستی فعالیت می کنند و نیاز به طراحی و شبیه سازی رایانه ای دارند، تولید شده است تا بتوانند با استفاده از قدرت محاسباتی این ابر رایانه میزان عملکرد خود را بهبود ببخشند.

مایکروسافت ابر رایانه CX1 را بسته ای از انواع نرم افزارها و سخت افزارها خواند، که به صورت یک رایانه معمولی قابلیت نصب بر روی میزهای عادی را خواهد داشت.

بر اساس گزارش networkworld، همکاری مایکروسافت با شرکت کری انحصاری نبوده و این شرکت برای ارائه نوع دیگری از ابر رایانه های خود با شرکت OEM نیز همکاری داشته که این نمونه ها تا هفته آینده ارائه خواهند شد.

گوشی موبایل با سیستم عامل گوگل به بازار میآید

شرکت گوگل با همکاری اپراتور T-mobile طی هفته آینده نخستین گوشی با سیستم‌عامل جدید خود موسوم به Android را وارد بازار می‌کند.

این سیستم‌عامل متن‌باز که برای رقابت بیشتر با iPhone اپل تولید شده است، به عنوان یک برگ برنده و عامل موفقیت بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود تا از این طریق بتواند سهم بیشتری از بازارهای مخابراتی جهان را در اختیار بگیرد.

گوگل برای تولید یک گوشی ویژه و نصب سیستم‌عامل Android روی آن، طی ماه‌های گذشته همکاری‌های فراوانی را اپراتور T-mobile و شرکت الکترونیکی تایوانی HTC انجام داده و بر این اساس، برای نخستین بار سیستم‌عامل خود را با گوشی Dream وارد بازارهای جهانی خواهد کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده در نشریه Wall Street، گوشی Dream به یک نمایشگر بزرگ لمسی، صفحه‌کلید کامل و سیستم‌های کنترلی و هدایت‌کننده هوشمند مجهز شده است. این گوشی شامل دوربین 3 مگاپیکسلی، سیستم پخش فایل‌های صوتی و سیستم ویژه برای دسترسی به سرویس‌های ویژه گوگل نظیر Gmail،‌ Maps، جست‌وجوگر و ... نیز می‌شود.

هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده است، اما بر اساس اخباری که پیش‌تر منتشر شده بود، شرکت مخابراتی T-mobile این گوشی را با قیمت 149 دلار وارد بازار خواهد کرد. 

منبع : وین بتا

آیفون از چشم ژاپنی ها افتاد

فروش تلفن همراه آیفون محصول شرکت آمریکایی اپل در بازار ژاپن با کاهش روبرو شده و این گوشی روی دست فروشنده‌ها مانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تقاضا برای عرضه آیفون در ژاپن از زمان ارایه آن در 11 جولای میلادی (21تیر) روز به روز در حال کاهش است.

شرکت اپل با سافت بانک سومین اپراتور بزرگ ژاپن، برای ارایه آیفون نسل سومی قرارداد همکاری امضا کرد و کاربران ژاپنی نیز مانند دیگر نقاط جهان پیش از ارایه این گوشی جنجالی برای خرید آن صف بسته بودند.

با این وجود تحلیل‌گران کاهش فروش آیفون را در این کشور برآورد کرده‌اند.در حال حاضر هیچ فروشگاهی در ژاپن کمبود آیفون ندارد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق اپل و سافت بانک و حتی خرده فروش‌های ژاپنی به آیفون نسل سومی دسترسی پیدا کنند. سخنگوی سافت بانک با 5/19‌میلیون کاربر از توضیح در مورد کاهش فروش آیفون خودداری کرد.یکی از علل کاهش فروش این گوشی رقابت سخت سازندگان داخلی تلفن همراه در این کشور با شرکت‌‌های بزرگ و عدم تمایل کاربران به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید گوشی‌های خارجی است.

بیش از 10 سازنده داخلی تلفن همراه در ژاپن با شرکت‌‌های بزرگی مانند نوکیا در این کشور رقابت می‌کنند.  

منبه : آی تی ایران

گوگل بر سر دوراهی!!!

گوگل هنوز بر سر ادامه برنامه‌ای که طی آن کاربران اجازه خواهند داشت نتایج جستجو در این موتور را به سلیقه خود تنظیم و یا حذف کرده و سپس به آن‌ها توضیحاتی اضافه نمایند، مانده است.

گوگل در اجرای آزمایشی این برنامه برای بخشی از کاربران خود، اقدام به اضافه نمودن دکمه هایی در کنار نتایج لینک‌های بدست آمده کرد، که توسط آن کاربر می‌تواند نتایج جستجو را به بالا یا پایین حرکت داده و از بخش مشاهده حذف نماید و یا حتی می تواند بر روی آن توضیحات خود را اضافه نماید. تکمیل و دائم الاجرا کردن این گونه برنامه‌ها، بدون شک برای گوگل نقطه عطف و گام بزرگی در جهت جلب مشارکت کاربران در راستای تاثیرگذاری به فرایند رتبه‌بندی و ارزیابی نتایج جستجو، به حساب خواهد آمد.

"مَت کاتس"(Matt Cutts) ، از مهندسین نرم‌افزار گوگل در این رابطه گفت: "تجربه مفرحی بود. نمی‌توانم با اطمینان بگویم که آیا این (قابلیت) برای همه مهیا خواهد بود یا خیر، چرا که ما همیشه در حال انجام هزاران آزمایش هستیم و تنها بخشی از آن ها، آن‌هایی که بسیار موفق عمل می‌کنند، برای استفاده عموم به مرحله اجرا می رسند."

گوگل حدود دو هفته پیش از طریق یک وبلاگ رسمی برای نخستین بار جزئیات این طرح خود را منتشر کرده و آن را محک زد.

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

هارد دیسک با ظرفیت ۵۰۰ گیگا بایت!!!

شرکت Western Digital هارددیسک جدید خود با نام My Passport Portable و با ظرفیت 500 گیگابایت به بازار معرفی کرد. این هارددیسک خارجی قابل حمل که از طریق ورودی USB به کامپیوتر متصل می‌شود، بر اساس پیکربندی و امکانات داخلی خود 99/199 یا 99/219 دلار قیمت‌گذاری شده است.

هارددیسک جدید My Passport Essential در 11 رنگ مختلف تولید شده است تا کاربران بر اساس سلیقه خود آن را خریداری کنند.

هارددیسک My Passport Portable از خانواده هارددیسک‌های کوچک است که به ورودی USB 2.0 مجهز شده است. این محصول کمتر از 7 اونس وزن دارد و به گفته شرکت WD، حجم کوچک آن به شما امکان می‌دهد تا این هارددیسک‌ را به راحتی در جیب یا کوله پشتی خود جا دهید.

این هارددیسک خارجی نیروی مورد نیاز خود را از طریق USB تامین می‌کند تا بر این اساس، نیاز به آداپتورهای AC نیز برای تامین انرژی برطرف شود. این هارددیسک قادر است با یکی کردن کل اطلاعات موجود در درایوهای مختلف، به شما نشان دهد که چه میزان از فضا خالی مانده است.

شرکت WD دو نوع متفاوت از هارددیسک My Passport را با ظرفیت 500 گیگابایت تولید کرده است. هارددیسک My Passport Essential که در 11 رنگ متفاوت تولید شده و هارددیسک My Passport Elite که به همراه یک نرم‌افزار ویژه(که فقط با سیستم‌عامل ویندوز سازگار است) روانه بازار شده است.