مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

هکرها کپچای Gmail و Hotmail را هک کردند

کپچا (CAPTCHA) آزمونی است که تعیین می‌کند که آیا کاربر یک ماشین است یا یک انسان. این تست برای جلوگیری از عملکرد ماشین های مخرب است چون کامپیوترها نمی توانند این تست را حل کنند. در واقع هر کاربری که آن را درست حل کند، انسان فرض می‌شود. عمومی ترین شکل کپچا همان خطوط کج و ناواضحی است که مثلاً به هنگام نظردادن در یک وبلاگ وجود دارد و از شما می خواهند تا آنرا در یک جعبه? آزمون (text box) تایپ کنید.

به گزارش The Register اسپمرها توانسته اند کپچای گوگل و مایکروسافت را دست کاری کنند و بدین سان یکی از موانع امنیتی نفوذ به حساب کاربران Gmail و Hotmail را از سر راه خود بردارند.

این گزارش که در آن به securitylabs.websense.com استناد شده، حاکی از آن است که اوایل هفته جاری، یک شرکت امنیتی اعلام کرد هکرهای کلاه مشکی توانسته اند سیستم پیشرفته کنترلی کپچا را که در Hotmail به کار گرفته شده، هک کنند.

هرزنامه نویس ها تمایل بسیاری به شکستن این مانع امنیتی دارند زیرا یک ایمیل با کنترل های ضدهرزنامه بسیاری محافظت می شود. شرکت های فیلترینگ اسپم از قبیل MessageLabs، وقتی با گسترش رو به رشد ایمیل های ناخواسته مواجه شدند، به استفاده از کنترل های مختلف روی آوردند.

به نظر می رسد اسپمرها که همیشه سیستم های محافظتی ایمیل های ما را دور می زده-اند و آن را با توصیه هایی در مورد سهام، قرص های تقویت جنسی و مزخرفاتی از این دست پر می کرده اند، باز هم نبوغ (!) دیگری از خود نشان داده اند و توانسته اند یک سیستم راست آزمایی دیگری را با موفقیت پشت سر گذارند. 

منبع : پرشین هک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد