مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

انتشار تصاویر محرمانه‌ی تاسیسات نظامی انگلیس در گوگل

انتشار تصاویر واضحی از یک پایگاه دریایی انگلیس و دو زیردریایی هسته‌ای که پیش از این تصاویر آن‌ها تیره شده بود، بار دیگر Google Earth را خبرساز کرد.  

در حالی که این تصاویر مهم و حساس هستند، افشای آن‌ها به این صورت با توجه به ماهیت اینترنت و قابل دسترس بودن تصاویر ماهواره‌ای، مساله مهمی به شمار می‌رود.

گزارش مربوط به تصاویر این پایگاه که در فاسلان اسکاتلند قرار دارد و پیش از این در Google Earth تیره شده بود، توسط روزنامه انگلیسی سان انتشار یافت.

به‌روزرسانی اخیر این سرویس نقشه ماهواره‌ای تصاویر واضحی از این مکان فراهم کرده و موجب نگرانی در مورد امکان استفاده تروریست‌ها از این تصاویر برای حمله شده است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفت‌وگو با سان اظهار کرد: ما هر کاری برای حمایت از پایگاه‌ها انجام می‌دهیم اما کنترل تمامی وب سایت‌هایی که تصاویر ماهواره‌ای فراهم می‌کنند، غیرممکن است.

سرویس رایگان Google Earth که در سال 2006 راه‌اندازی شد، در حال حاضر شامل تصاویر سه بعدی از شهرهای بزرگ در جهان و شامل تصاویری در سطح خیابانی و تصاویر هوایی پوشش دهنده هزاران کیلومتر از سطح زمین است و بنا بر برآوردها، 400 میلیون نفر به آن دسترسی دارند اما کشورهای متعددی از جمله چین و هند به دلیل نمایش تصاویر تاسیسات دفاعی و حساس آن‌ها، به این سرویس نقشه اعتراض کرده‌اند.

 

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد