مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

بازار سیم‌کارت در انتظار؛ معضل تهیه کارت‌های شارژ ادامه کاهش قیم

بازارخرید و فروش سیم‌کارت این روزها در تب و تاب تحولات مختلفی است و با توجه به شایع شدن خبر کاهش قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در بازار، چنددستگی بین خریدار و فروشنده ایجاد شده و تمایل و رغبت مردم برای خرید کاهش یافته است. 

 

شایعه امکان مجدد ادامه کاهش قیمت سیم‌کارت اعتباری همراه اول در بازار در حالی است که مسوولان مخابرات سال گذشته درباره‌ کاهش قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن همراه به 12 هزار تومان تصریح کرده بودند: پیشنهادی برای مجمع شرکت ارتباطات سیار ایران ارسال شده که بر اساس مصوبه ابلاغی این کاهش از عید غدیر تا 12 بهمن‌ماه 87 تصویب شده است که فعلا در این بازه زمانی خبری مبنی بر ادامه این روند وجود ندارد و این موضوع فعلا فقط تا 12 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

 ادامه کاهش قیمت سیم‌کارت در آینده

اما محمد سلیمانی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در سال گذشته درباره اینکه آیا روند کاهش قیمت سیم‌کارت‌های تلفن همراه ادامه خواهد یافت گفته بود: کاهش چشمگیر قیمت سیم‌کارت از دیگر خدمات دولت نهم در حوزه ارتباطات است که به طور قطع در آینده نیز ادامه می‌یابد. تا قبل از دولت نهم سیم کارت تلفن همراه با قیمت 440 هزار تومان ثبت نام می‌شد و قیمت آن در بازار آزاد به بیش از یک میلیون تومان می‌رسید، اما در حال حاضر مردم می‌توانند با هزینه چند هزار تومان صاحب سیم‌کارت تلفن همراه شوند.

 بازار سیم‌کارت در انتظار اتفاقات جدید

همچنین به گفته مسوولان سیم‌کارت‌های قاصدک و امین شرکت ارتباطات سیار مراحل تصویب و نهایی شدن خود را سپری می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با یادآوری این که سیم‌کارت‌های مخصوص پیام کوتاه همراه اول با نام تجاری، قاصدک است در سال گذشته به ایسنا گفته بود: این سیم‌کارت فقط قابلیت ارسال و دریافت پیامک را دارد که طرح ما در این زمینه ارائه شده و مرحله تصویب و ابلاغ خود را طی می‌کند و به زودی زمان واگذاری آن را اعلام خواهیم کرد.

وحید صدوقی با بیان اینکه تعرفه هر پیامک سیم‌کارت امین هم مانند سیم‌کارت عادی محاسبه می‌شود و حداقل اعتبار سالانه آن 200 هزار ریال است تصریح کرده بود: از قابلیت‌های نرم‌افزاری سیم‌کارت امین می‌توان به نصب روی انواع گوشی تلفن همراه، نمایش موقعیت وسیله نقلیه روی نقشه جغرافیایی، نمایش سرعت و جهت حرکت وسیله نقلیه، ارسال فرامین مختلف برای خودرو و تغییر تنظیمات از طریق تلفن همراه اشاره کرد.

گفتنی است سیم‌کارت امین با سامانه ردیاب (GSM / GPRS / GPS) در قالب یک جعبه سخت‌افزاری روی خودرو نصب می‌شود و می‌توان با دریافت و ارسال MMS از طریق سیم‌کارت تعبیه شده در سامانه حفاظتی و کنترل خودرو موقعیت جغرافیایی آن را تعیین کرد.

بنا بر اعلام سیم‌کارت امین در تمامی محدوده پوشش شبکه ارتباطات سیار ایران و سراسر شهرها، روستاها و جاده‌های کشور قابلیت آنتن‌دهی دارد و این درحالی است که سیم‌کارت قاصدک فقط قابلیت ارسال پیامک را داراست.

معضل تهیه کارت‌های شارژ

در هر حال یکی از معضلات سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه در بازار تهیه کارت‌های شارژ دو هزار و پنج هزار تومانی است که در مقاطعی به‌صورت نامناسب عرضه و به بلوکه شدن سیم کارت مشترک منجر می‌شود.

 مخدوش بودن برخی کارت‌های شارژ دولتی

به گفته فعالان بازار برخی کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به علت ناخوانا بودن، مخدوش شدن و یا کپی برداری به مسدود شدن سیم‌کارت مشترک منجر می‌شود که مشترک باید برای رفع این مشکل به دفاتر امور مشترکان مراجعه کرده و به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

 استقبال از سیم‌کارت‌های ایرانسل

اما یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل درباره‌ی بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل معتقد است: سیم‌کارت‌های ایرانسل همچنان با استقبال زیاد مشترکان همراه است که این موضوع با توجه به کاهش قیمت سیم‌کارت‌های ایرانسل به هفت هزار تومان و از طرفی افزایش دوباره‌ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول افزایش چشمگیری یافت.

 سیم‌کارت تالیا در ثبات

اما به گفته برخی فروشندگان سیم‌کارت‌های تالیا در بازار این سیم‌کارت‌ها مانند گذشته جای خود را در بین برخی مشترکان دارند و تقریبا مشترکان ثابتی را به خود اختصاص داده و استقبالی از این سیم‌کارت‌ها در بازار وجود ندارد؛ سیم‌کارت‌های تالیا هم‌اکنون به مبلغ 17هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند.

به گزارش ایسنا طبق اظهارات فعالان بازار قیمت خرید سیم‌کارت همراه اول با کد یک در بازار امروز تهران 500 هزار تومان، با کد دو به مبلغ 330 هزار تومان، کد سه، 300 هزار تومان، کد چهار و پنج 225 هزار تومان، کد شش به مبلغ 210 هزار تومان و کد هفت نیز 205 هزار تومان است.

مبلغ فروش این سیم‌کارت‌ها نیز 20 هزار تومان بالاتر از مبلغ خریدشان است؛ همچنین سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول(0919) در بازار 34 هزار تومان فروخته می‌شوند.

قیمت خرید سیم‌کارت اعتباری ایرانسل در حال حاضر 7 هزار تومان است که دارای دو هزار تومان شارژ است که ظاهرا یک سیم‌کارت هدیه با مبلغ شارژ دو هزار تومانی نیز برای خریدار ارسال می‌شود. همچنین قیمت سیم‌کارت دائمی ایرانسل 120 هزار تومان است.

 

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد